Кратък курс по История на изкуствата от Франс прес.
Моя скромна милост, като професионален изкуствовед и специалист по френска музика и театър веднага разбрах , че става въпрос за културна препратка към Луи XIV ( известен като краля – слънце) , щото съм учила за неговите разходки – спектакли с кораби по Сена и защото първата секвенция в Откриването на Олимпиадата беше с музика на Жан- Батист Люли, композиторът, който е съчинявал и хореографирал тия спектакли по кейовете за кралските разходки. Лейбълът си беше турен още в началото. По същия начин разпознах и култовата песен на революцията “ А, са ира, са ира, лез аристократ лес пандра”( всичко ще се нареди , а аристократите ще ги обесим ). С Мария Антоанета . Защо Мария Антоанета ? Ами и на това има отговор. Са ира е съчинена от един уличен музикант, Ладре, още в началото на Революцията, но става бързо много популярна , пее се навсякъде, по улици и театри. Издадена е на ноти и Мария Антоанета много я е харесала и я е пеела като си е акомпанирала на клавесин. Този абсурд стои зад секвенцията с отрязаната глава.
Имаше много подобни препратки .
Единственият проблем беше, че този блестящ спектакъл беше за високоинтелигентна публика( която освен това познава френската култура) и поради това челно се сблъска с два милиарда игноранти, които почнаха да си въобразяват, каквото им падне. Благодатна почва за мащабно активно мероприятие срещу Франция, която е на мушката на Кремъл.
Това е моето обяснение, но може да има и други.
ЕДНО МНЕНИЕ НА ЛЕА КОЕН
- Post author:Евгени Тодоров
- Post published:31/07/2024
- Post category:Последни Новини
- Post comments:0 Comments